Tuesday, March 6, 2012

Set muka Aura Maya...

amaran: entry ni panjang gler~!!

ni bukan lah aku promote sbb aku menjual barang ke ape...cuma nak share ape yg aku akan pakai masa pantang nti...eh~!bukan pasal set bersalin...set bersalin lain...ni set skin care...wah gtu~!!time 2 bulan duk umah ni lah ko kne jaga body n muka bg cantek cam anak dara balik...takkan anak baru sorg, badan da penuh ngn lemak sane cni...muke plak da mcm muke 30-an...oh tidak...korg tk cdeh ke tgk kawan2 yg sebaya kte cantek2 n slim mlim lg...tak kire la dorg da kawen ke belum ke kan...lg korg tk kesian ke kat laki sndiri...baru kawen, tgh mood honeymoon lg, tetbe je kte da pregnant...tetbe je jgk badan kte makin byk berubah2...klu dlu nak peluk sedap je sbb tkde lemak segale bagai...tetbe skang cubit ctu, ade lemak, cubit cni ade lemak...gler tk best...klu dlu wangi je...skang asek berpeluh n buat badan masyam cket...tk best la kan...dlu muke comey je...skang da mcm makcik2...oh gler tk best~!!

so da dekat2 nak bersalin ni, bnde yg aku fikir nak wat mase 2 bulan berpantang nti, set bersalin yg terBAEK~! set skin care yg terBAEK~! set penjagaan badan yg terBAEK~! set kesihatan dalaman yg terBAEK~! dan semua yg terBAEK lah~!! jadi aku mgagahkan diri google semua bnde ni...yg betul2 aku da dapat set bersalin Nona Roguy...harap itu lah yg terbaek utk aku kan...skang tgh duk cbok mencari skin care, penjagaan badan n jamu2 atau supplement yg terbest...

so ari ni aku nak cter pasal skin care yg da jd pilihan aku dlm 2 3 minggu ni...Aura Maya...beli belum lg....mungkin dlm seminggu ni aku akan order...tp tu hnye perancangan...mane tau aku lalang...terus nk tukar produk lain...hahaha..:P

aku tau produk ni dari kawan zaman belaja dlu...tgk kat fb die, makin comel lak...eh kte klu tgk org makin cantek, mst la kte nk tau ape rahsianye kan...hihihi...tp da tanye2 tu, kne tgk la jgk kat bank ade berape $$$$...klu harge mcm SK-II tu, mmg mata aku merelip je la tgk kan...nak beli kne fikir satu ratus kali...ok balik cter td, bile die da menjawab persoalan aku, maka aku pun mule la mgoogle pasal produk ni...so far aku tgk testi dorg semua ok...tk jpe lg yg condemned produk ni...harga pun walaupun agak mahal, **bg aku lah** tp aku cam mampu la kowt nak keluarkan duit 2 atau 3 bulan sekali...

sbnr aku cam takut frust gak beli produk2 camni...takut beli mahal2, sekali tkde ape effect kat muke...kan ke cam nak maki hamun gak kan...sbb muke aku ni agak degil gak...pakai la ape pun, die pnye effect lambat betul~!ade lah satu due produk yg boley ngam ngn muka aku...tp bile pregnant, produk tu cam tak jalan sgt n aku pun stress kejap...sbb stress pnye pasal, tetbe nk tukar produk, tetbe tau pasal aura maya n tetbe nak try aura maya...hihi...tak cube taktau kesan die camne kan...

klu korg ade pengalaman yg pakai produk aura maya, boley la share...aku nak tau gak...:)

comel kan tdung die..tetbe lari topik..hahaha..:P

ni  plak aku copy paste dr fb beliau...

INFO: SKIN CARE - AURA MAYA
dihasilkan dari bahan-bahan yang selamat:
Hamamelis Virginiana L: tumbuhan perdu yang biji-bijinya dapat menghaluskan kulit dan kandungan zatnya dapat menyembuhkan peradangan.
Ganoderma Lucidum: sejenis keluarga cendawan; selalu disebut sebagai Raja Cendawan,
cendawan merah (Lingzhi) yang dikenal sebagai nutrisi terbaik untuk memperbaharui sel-sel di dalam tubuh dan dapat mencegah penuaan awal.
Malaleuca Alternafiola Extrace: tumbuhan yang menyerupai rumput ini adalah tumbuhan yang sangat efektif untuk menggantikan sel-sel kulit mati. (tu yg bila pakai kita rasa merenyam2 tu..tinda balas bahan ini dgn sel kulit)
Mineral Oil: pelembab alami yang membantu melembutkan dan menegangkan kulit, juga sebagai zat yang membuat kulit fresh sepanjang hari.

Kegunaan:
Melembabkan, memutihkan, dan mencerahkan kulit wajah.
Membantu menyamarkan noda hitam.
Mencegah timbulnya jerawat.
Menyamarkan & sekaligus menghilagkan jeragat
Mensekatakan tonne kulit
Menaikkan seri wajah
Menyamarkan ;fine lines' dan memperlambat tanda-tanda penuaan awal.
Mengecilkan pori-pori secara berperingkat (slowly).

Cara Penggunaan:
SapUkan cream pada wajah secara merata dan nipis secara teratur.
Gunakan sesuai aturan, pada pagi/siang hari untuk cream siang dan malam hari untuk cream malam.
Perhatian:
Usaplah wajah dengan lembut bile menyapu cream pd wajah, jangan digosok dgn kuat pada saat mencuci wajah dengan sabun.
Di awal perawatan tidak diperbolehkan memakai kosmetik berupa bedak tabur/compact powder utk serasikan Aura Maya dgn skin.
Hindari wajah dari sengatan matahari terlalu lama.. kalau sekejap2 xpe.. ye la.. matahari sekarang ni x bagus kecuali matahari di awal pagi.. ada vit E.. jgn tadah je muka kat matahari :).
Jangan berenang selama awal perawatan. Sebab dlm kolam renang ada sejenis bahan kimia yg boleh menyebab kan skin burn.. ala2 mcm mandi laut juge la.. :) selain klorin.
Pada masa tempoh Aura Maya nak serasi ngan skin (biasanya pd hari ke-4 hingga hari ke-8) jika kulit memerah dan terasa gatal merenyam.. adalah normal karena kulit wajah sedang mengalami penyingkiran sel kulit mati.
Cara pakai bg kulit sensitif:
Kulit sensitif, gunakan sabun terlebih dahulu selama 3 hari untuk membersihkan. Selanjutnya, gunakan cream siang selama 1 minggu. Setelah adaptasi, gunakan keseluruhan produk sesuai aturan.
Cara pakai bg kulit berjerawat:
Kulit berjerawat, bersihkan wajah dengan sabun lebih kerap. dan diikuti pakai krim siang/mlm mengikut waktu.
Bersihkan tangan jika ingin kontak dengan kulit wajah atau gunakan tissue lembut.

Catatan Penting:
Ini adalah adunan doktor yang dijual secara direct selling. So xde jual kat kedai2.. krim2 di bancuh mengikut order.
Sudah diteliti di makmal UTM JB bahwa produk ini BEBAS Mercury & Hidroqinoin .
Sudah ramai yg mencuba & mmg terbukti berkesan, memang nyata berbeza!
PENGGUNAAN PAKET INI DAN FUNGSINYA
Satu Paket perawatan ini bisa untuk 2 - 3 bulan (saya pakai 3 bulan)..!! tapi bergantung pd cara penggunaan kita juga ya

Pengunaan Sabun
Sabun dipakai 3 hari berturut-turut, hanya menggunakan sabun saja..!! ini untuk menetralisir kulit wajah dari penggunaan kosmetik-kosmetik sebelumnya (jika sblm ni ada pakai product yg jenis kuat yg menipiskan kulit)
tips: agar sabun tidak cepat habis, disarankan untuk memotong sabun menjadi 20 bahagian utk set biasa.. 10 bhg utk set trial. Untuk kulit berjerawat sering-seringlah mencuci muka dengan sabun ini. Best!!.. sabun ni ada kandungan vit C.

Cream Wajah
Dipakai lengkap setelah memakai sabun selama 3 hari. Cara pakainya setelah cuci muka dengan sabun algae vit c maka gunakan cream dengan lembut ke wajah. Beri titik-titik di dahi, pipi, dagu dan hidung lalu ratakan dengan lembut. Jangan digosok seperti mencuci muka dengan sabun
Berbahaya atau tidak?
Cream Aura Maya ini dibuat dari bahan-bahan alami. Bahan-bahan tersebut seperti Aloe Vera, Jamur Ganoderma (Lingzhi), kunyit, Sengkuang, Temulawak dan Rumpai laut, dan sama sekali tidak menggunakan MERCURY atau HYDROQINOIN.

Cara Penggunaan Aura Maya
Kulit wajah kita karena sering terdedah oleh polusi maka yang semula bersih menjadi kusam, pori-pori besar dll. Algae berfungsi untuk mengembalikan kulit wajah kita ke bentuk aslinya, selain itu algae juga memberikan efek segar dan tegang disebabkan oleh kandungan vitamin C yg ada padanya.

Kulit Berjerawat
Penyebab kulit kita berjerawat berbeza2. Ada yang karena faktor hormon, karena haid atau hamil, ada yang disebabkan stress ada yang karena faktor dari luar seperti kondisi kulit yang rosak. Dengan Algae faktor luar dapat dikendalikan agar kulit semakin bersih dan bersinar...
Jeragat
Ada beberapa macam jenis jeragat, kerana faktor gen, faktor usia, kesalahan pakai kosmetik, karena matahari, bekas jerawat atau luka atau cacar. Yang boleh dihilangkan dengan perawatan kosmetik luar adalah jeragat yang masih berada dalam kulit lapisan luar (epidermis). Jeragat di lapisan kulit dalam (dermis) sulit untuk dihilangkan tapi warnanya akan pudar secara beransur2. InsyaAllah dgn izin Allah..

Perlu berterusan ke pemakaian Aura Maya ni?
Jawapannya:
Tidak semestinya, jika stop penggunaan, tak akan ada efek negative cuma jika kita stop menjaga muka.. skin akan kembali kpd warna asal.. sbb sel kulit mati bertempek balik kat skin yg menyebabkan skin jd kusam.. . Hasil maksimum perawatan biasanya seawal 7 hari paling lambat pon 1 bulan mengikut jenis kulit, namun efek cerah dari pemakaian Aura Maya boleh dilihat pada minggu pertama pemakaian. Jika ingin menggunakan produk lain setelah 1 set Aura maya.. boleh je... yang penting kulit terjaga?... :-) tapi rasakan perbezaan ketika anda merawat kulit dengan Aura Maya dan product lain.. :-)
Efek Matahari
Di awal perawatan tidak disarankan terdedah matahari terlalu lama, jika pekerjaan anda di luar, disarankan menggunakan topi atau pelindung lainnya. Karena pada saat itu kulit wajah sedang tipis dan sensitif karena penggantian sel kulit lama dengan yang baru. setelah perawatan selesai 1 bulan maka hal itu tidak menjadi masalah lagi...
Pemakaian kosmetik seperti bedak dll
Di awal perawatan jangan memakai kosmetik apapun. setelah 2 minggu perawatan kalau rimas, boleh pakai bedak tabur yang ringan. Namun dari pengalaman saya.. sampai sekarang saya tak pakai bedak..^^ karena kulit sudah bersinar secara alami. hehehhe :)
Masa jangakahayat produk ini aadalah setelah 5 bulan setelah di buka=)

8 comments:

  1. cam best.hargenye brape plak yerp..:)

    ReplyDelete
  2. yg mber jual tu RM150...heeee..harap2 mmg best la ble pakai nti....

    ReplyDelete
  3. setau saya kalau produk kulit yg jenis cam peeling2 ni x elok sbb ada chemical.be careful ya.

    ReplyDelete
  4. mmg xboleh pakai la..sbb slalu kena direct matahari..hehe

    ReplyDelete
  5. Hi wawa. assalamualaikum. wawa dah pakai set aura maya ke belum? nak tanya experience wawa nih..

    ReplyDelete
  6. hi...xperience pakai, ok la...mmg die putihkan kulit muke...tp putih die tak santek sgt...sbb nmpak pulak beza kulit muke n badan....sy pakai aura maya ni tk mengelupas plak kulit muke...so skang ni stop pakai aura maya ni, juz gune simply siti & loreal pnye produk je....:)

    ReplyDelete
  7. Hi wawa.. product ni x ok ke? apa mksd putih dia xcantik sgt tu?? pucat eh??

    ReplyDelete
  8. This piece of writing offers clear idea for the new users of blogging,
    that actually how to do blogging.

    Also visit my weblog - how to Get rid of Stretch marks

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates