Tuesday, March 20, 2012

Checkup 39 weeks~!

eh da 39 weeks!dan aku masih berstatus mak buyung...dan yg pelik nye dlm minggu ni aku semakin aktif...aktif camne...??contoh cara jalan aku yg tk terkengkang2 mcm org tnggu mase nk bersalin...last week cam da terase berat kat bahagian pelvik tu...tp mnggu ni tk rase plak...rase mcm konon2 baru 6 7 bulan...boley...??hahaha...naik tangga umah mak aku td pun laju je...boley lari2 lagi...tak sakit...tak sakit mcm mnggu2 lepas...taktau la ngape...hihi...

sbnr nak cerite pasal checkup kat kk td...aku plg suke checkup kali ni...sbb...berat aku turun wooo...2kg plak tu woooo....last week 72.5kg...diz week 70.5kg....tersenyum kegembiraan aku walaupun nurse cam terkejut tgk berat yg mendadak turun...2kg dlm seminggu...ngehehe....

pas wat urine test n hb, kne la pnggil ngn cik puan nurse kan...so nurse tu pun tnye nape berat ley turun...aku kurang selera makan kah...??aku ade muntah2 kah...??oh tidak same sekali...nafsu makan aku mmg mgila cam dlu...cume kuantiti je dikurangkan sbb perut tk dapat menampung lg makanan yg byk...sekian...ok nurse pun mntak aku jpe doc plak...so kne tnggu turn di panggil doc plak...malas nk tnggu sbb tau doc mst tnye serupa mcm nurse tnye gak...tp buku pink tu ade kat dorg, terpakse la tnggu gak...


masuk je bilik doc dan spt yg aku agak, mmg soalan yg same yg ditanye...ok layan kan aje...pastu die nak scan...scan utk tgk kesihatan baby plak kot...sempat la aku tanye berat baby aku da berape...n yg best doc ckp da 3.49kg...erk~!!berat tu...tp klu aku bace blog2 mommies ni selalu scan je berat berlebih2...bile keluar tak smpai pun 3kg...maka aku pun relex je la...ngeee...tp yg pasti doc ckp perut aku da padat sgt...errrr...patut la smpai termunculnya stretch mark tu ye...haih~!

ok so next checkup aku 27.03.2012...tu pun klu tk beranak lg...

pas abes checkup cam biase lepak2 umah parent aku, makan2 masakan mak aku, n balik umah pas mgrb...ok tu je cter utk checkup kali ni...sekian~!

5 comments:

  1. kalau dah bley jalan laju tu maksudnya baby dah turun kot...tak lama je lagi dapat jumpa baby...:)

    ReplyDelete
  2. Dah tak lama lagi la tu kot Wawa..

    ReplyDelete
  3. tak lama lagi tu wawa. semoga semua dipermudahkan. Amin.

    ReplyDelete
  4. sepatutnyer saye check-up hari ni..tapi malas nak pergi..huhu..nak gak tau berape berat baby...:)

    ReplyDelete
  5. sama la ngan kt wawa..turun berat nk hujung2 ni..naseb la nurse xbising, tp xde la turun mendadak cm wawa smpi 2kg..kt turun 300gram je..tu pun dh senyum sebb berat turun..hihihi

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates