Wednesday, February 15, 2012

Checkup 34 weeks~!!

g checkup kat KK Bangi td...smpai awal jgk dlm kul 2...org tk ramai...maka proses pun menjadi pantas...**suke..suke...**

no kne panggil, masuk bilik, n dapat nurse yg aku suke..cute je...ramah lak tu...n yg best nye die ckp, pasni die yg akan monitor aku smpai la baby kuar..kire bile baby da kuar, die akan melawat smpai ke rumah la...weheee..seronok aku~!!

ok die pun check2 buku pink comey aku tu ckp kesihatan aku sume ok...hehehe..suke mak~!!check pnye check tetbe tgk aku tk tick carta pergerakan bayi...hehehe...**kantoi plak lupe nk tanda...**

nurse tanye kenape tk tanda gerakan baby ni...aku pun ngn muke yakin n tak bersalah ckp, "alamak..sy lupe la nk kire..." ngeh3...pastu kne la bebel...ala bukan kne marah pun...bebel2 manje je..aku pun senyum kan aje...ok pasni sehari sblm checkup kne tanda la mnde2 tu sume...heeee...:P **malas nk tanda stp mase...huih~!!**

lg nurse tnye pasal baju baby..."da beli belum...", aku laju je angguk..."da basuh belum.."..angguk lg..."baju jgn basuh ngn nila...", jgn beli baju kaler kuning takut nti kne demam kuning..."**cam merepek je...ok layan kan aje...**, "barang baby dan ibu kne prepare dah dlm beg n siap sedie je utk diangkut klu da rase nk contraction..." 

aku tnye contraction tu camne ek rase...nurse tu ckp contraction tu rase sakit sambil perut terase mengeras...aku tnye la klu mengeras tp tk sakit bukan contraction la..??nurse jwb ye...owh jd, contraction = perut mengeras + sakit~!! klu tk sakit, bukan ye kanak2 sekalian...hihi..

then nurse ckp yg aku skang da 34 minggu 4 hari...lg seminggu lbeh nk cukup 9 bulan...pastu bile2 mase boley beranak...aku berkerut seribu n tanye, "eh bukan 40 minggu ke baru beranak...??" nurse jawab, "awak jgn main2, 36, 37 atau plg lambat 38 minggu awk da boley beranak..." oh...aku ingat lmbat lg..hahaha...rupenye da dekat due da...tk sedar diri betul...**tp bace blog mereka2, ramai je beranak mase 40 minggu...musykil plak aku...**

ok pastu nurse suruh baring, check tinggi rahim, jantung bayi, sume ok...tadaaa...mama n budak kecik chat~!!yeayy!!boley balik....

pas checkup, ajak en donut merayap g metro kajang, pusing2 smpai kaki lenguh bagai...sempat la jgk terbeli brg budak kecik cket...hihihi..ok tu je utk checup ari ni...sekian mekaseh~!!

**humangai...panjang gak entry kali ni~!!lantak ler...**

3 comments:

  1. mmg boleh bsalin awal..ika hari tu ms 38w3d.. =)

    ReplyDelete
  2. ekin g klinik hr tuepon,doktor ade ckp
    dah cukup 9 bulan,ble2 baby leh kuar
    sbb baby dah matang

    ReplyDelete
  3. huhu..cuak la plak kan..brg mcm byk lg tk beli terutame brg mummy nye...heee..kne terjah chow kit la bulan ni cari brg pantang n segale bagai...heh~!

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates