Monday, August 19, 2013

Annaila : Rindu pulak budak kecik tu~

Pukul 3 pagi semalam, tengah best-best kitorang tido tetiba Naila tepuk-tepuk kejut daddy bangun. Daddy bangun, Naila gelak-gelak sambil bersembang. Aku? Diamkan diri biar daddy yang layan. Kahkahkah. Pastu daddy bangun buatkan susu ajak Naila tido. Tapi Naila tak tido, daddy yang lelap.
Naila tengok daddy dia tido balik, pergi kat mama pulak tarik-tarik tangan sambil panggil, ‘mama…mama…’ Yelah dah dengar suara comel dia tu, paksa jugaklah diri bangun senyum-senyum kat Naila. Pastu aku tukar lampin Naila sebab dah kembung sangat macam masuk kolam renang je rasenye. Masa tukar lampin tu die gelak-gelak sambil sembang-sembang. Bersungguh dia nak sembang! Tapi aku ajak tido, idokla aku nak melayan dia main. Aku tarik dia, peluk dia, senyum-senyum sambil cakap, ‘Naila tido ye.’ Pastu macam biasa aku tido dulu dan Naila kalau dah dalam gelap, tengok mama-daddy dia tido, dia pepandai la sambung tido balik.
Bila teringat pasal semalam, tetiba rindu pulak kat dia. Hihihi. Rindu sebab kalau dia panggil ‘mama’ dengan ‘daddy’ sangat comel dan manja. Rindu dia cuba bersembang dengan kitorang malam semalam tapi kitorang tak larat sangat nak layan. Rindu jugak senyuman manja dia kalau aku marah dia. Hewhewhew.
Kita rindu anak, agak-agak anak rindu kita jugak tak?

5 comments:

  1. mestilah rindu..huhu
    iman klu nmpk mama dtg amik,sukenye mcm menang loteri.tu tandanye die rindu le kn??hihi

    ReplyDelete
  2. naila comel la....kalau maknye rindu..anaknye lagi la rindu ....:D

    ReplyDelete
  3. alaaa..naila...shomel sangat!!!!

    ReplyDelete
  4. wawa... pg td dhea pkl 5pg dh jg dh ajk main... disuruh tdo xnk smpai ngamuk.. atlast dudukkn dia.. n bg dia mainan.. mummy sambung tdo 10 min.. n terjaga2 sbb tkut dhea jatuh katil.. hehehe... klau time rindu membuak2 kn... naila ni kakak yg comey.. geram...

    ReplyDelete
  5. hi wawa..alala tomeynye mama ye rindu kat naila ye..
    p/s: kite dd(ayahmailisa.blogspot)..aritu nak tegur wawa kat kenduri tahlil erina, tapi tak sempat coz melayan and jaga anak kan..dd yang pakai peplum turquoise, anak dd lisa yang pakai dress navy blue putih yang nangis kuat tu..ngehehe..
    salam kenal wawa :)

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates