Meh klik kejap~

Friday, April 13, 2012

Pantang pemakanan aku....

aku pantang tkde la hebat sgt mcm org lain...aku makan je ape mak aku masak...tp klu mak aku tetbe masak peveret aku udang msak lemak cam td, aku hnye mampu telan air liur je lah...boley je nk rembat tp takut gatal plak kt tempat jahitan tu...aku gak merana kan...

smlm bapak aku beli kfc...so aku pun amek la secubit ayam saje nk merase...konon macam tk penah rase kfc la...haha..tp sebaek la nafsu makan terkawal...jadi tkde la lagi secubit utk kali ke-2 dan seterusnya...:p

mase mule2 aku keluar hosp, mak aku masakkn aku nasi + sambal ikan kembung...aku pun makan je la tanpa rase bersalah...2 - 3 ari gak aku makan lauk tu...pastu baru aku tau tgh pantang ni tkley makan sambal...owhhhh~!hihi...pas da tau tu aku stop la makan...

pastu 2 - 3 ari lepas gak baru aku tau yg ikan kembung tkley makan gak..gatal...tp ade org ckp ikan cencaru tkley makan, tp ikan kembung boley makan...dan smlm mak aku wat pilihan yg hebat, beli dua2 ikan tu utk aku makan...hahaha...patutnye tkyah beli dua2 la kan....tp aku layan kan aje makanan2 tu semua...:p

tp rembat2 pun, aku still jage makan...kire pagi2 aku juz makan roti/biskut/nestum...air lak air bancuhan nona roguy tu...tp kdg2 aku rembat air nescafe...aku ade dgr tk elok minum air nescafe waktu pantang...tp da bau die menusuk kalbu...layan je lah...hiks~!

tgh hari baru makan nasi...tu pun cket je...skang mak aku rajin wat sup sayur...mase mule2 keluar hosp, tkde plak sayur2...ikan kembung tu je la aku telan...hihi...skang petambahan menu nye ikan keli goreng...nyum3....

ptg lak makan biskut tiger tu je...klu malas makan biskut, wat milo je...malam lak kdg aku makan, kdg aku tak makan...klu makan waktu malam, menu nasi putih kosong je...

pantang ni aku boley tahan lapar...mase pregnant dlu, klu lapa je mule la pening...bile da pening mule la muntah2...skang klu lapar, rilex je...minum air putih, lega lah...takpun kunyah la biskut2...terus ok...

org kate nyusu ni cepat lapar dan dahaga...yup aku setuju...tp bab lapar tu aku ley control...bab haus mmg tk boley...kne sentiase ade air kosong ngn aku...lg satu aku perasan, klu aku kurang minum air, susu pun berkurang lah...klu terlebih2 minum air, susu pun mula lah melimpah ruah...tp aku tak pernah lagi dapat minum smpai 3 liter...hihi...tgh belajar utk minum 3 liter air sehari skang..:)
*
*
*
lg 32 hari utk dapatkan berat asal...10kg lagi mau turun ke 50kg...chayok2~!!

No comments:

Post a Comment