Meh klik kejap~

Monday, April 16, 2012

Kuning lagi~!

da masuk 15 hari, Annaila still ade kuning lg...so ari ni g KK utk amek bacaan darah..turun dr 7.4 ke 7.2 je..huhu..mayb sbb ari tu Annaila kene kembung dan muntah2, so susu tu mungkin tk meresap lg ke badan nye...ni aku pnye andaian je la...hiks~!

sbb Annaila da lebih 14 hari n still ade kuning, doc wat surat ke Hosp Serdang utk pantau kuning Annaila...bacaan kene bawah 6...alahai Annaila, cket je lg...huhuhu...

mcm2 da aku buat..mandikan ngn air kucai..aku minum susu kambing...errr..ape lg ek...haaa..bg susu byk2...Annaila pun jenis kuat nyusu...gayut je keje nye...tp lambat plak turun kuning nye...huhuhu...ritu en donut nk beli akar untuk mandian baby kat kedai ubat cina...tp tak tebeli plak...huhu...so mlm ni aku kne minum susu kambing lg lah sbb cadang Rabu ni baru ktorg g Hosp Serdang...huhu...tk bestnye...klu g mall ke, mst aku suke...

Annaila ku, cepat sembuh ye syg...mama nak rehat puas2 kat umah utk menambah tenaga pas pantang nti...baru mama kuat nk angkut kamo berjalan2...heeee...:)

muaahhh~!!

12 comments:

  1. get well soon Annaila...
    cepat baik dari kembung perut n kuning tau...
    semoga mommy kuat semangat ye...

    ReplyDelete
  2. dulu mase dhia kene kuning, mak mandikan dengan pokok dukung anak.. meh tengok sini pokok dukung anak.. http://sayangyana.blogspot.com/2011/05/kat-sini-pun-leh-hidup-ker.html

    ReplyDelete
  3. pokok dukung anak tu rebus..airnyer wat mandikan baby..

    ReplyDelete
  4. hope cepat sembuh..
    ade yg cakap letak bawah lampu pun ada.
    Tapi Mimie takde pengalaman anak kuning..

    ReplyDelete
  5. td cekup, nurse baru pesan awal2 pantang jgn makan halia, kunyit, lada itam n susu kambing...naty baby kena kuning...naty bila baby dh abis kuning baru ibu leh mkn suma tuh....

    ReplyDelete
  6. awak ada mkn jamu x???wat time nie jgn mkn jamu sbb awk susu bb tkt ada efect..xpun jemur bb time pg..harap2 bb cepat smbuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tk makan jamu lgsg pun..huhuhu...jemur pun sudah...tp turunnye cket sgt...

      Delete
  7. salam...wawa...mandikan anak dengan air tepung beras...Alhamdulillah kuning Arissa cepat turun..dan baru-baru ni kawan kite anak kuning juga kite suruh buat yang sama...Alhamdulillah, mujarab katanya...baby dia tiga hari je...

    caranya, sediakan air mandian biasa - suam2 kuku. dan masukkan tepung beras dalam segenggam or 2 genggam..bagi macam mandi susu...amalkan pagi petang..klo cuaca panas tengahari pun boleh...jngan bilas...

    http://notadyatie.blogspot.com/2012/02/jaundis-petua-orang-kampung.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh pestime dgr~ok akan dibuat ini ari jgk~!thanx!!

      Delete
  8. anak saya pon penah kuning dulu...tp x lame lah
    awak jemur dan mandikan ngn ubat kuning beli kt kedai sensei...
    kerap jemur pg2...inshaAllah
    semoga Anailla cepat sembuh ye sayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah, ari ni ayahnye g cari ubat mandian kat kedai sensei..wuuu..harap ilang kuningnye...

      Delete