Thursday, January 31, 2013

Apartment - Clamp~!

Benda yang aku tak suka duk apartment ni. Satu kereta, satu parking. Haaaa kalau ada dua kereta, merempat la kereta lagi satu kat luar apartment. Kalau amek parking orang, tak pasal-pasal kena clamp. Duhhhh!

Dah la kawasan rumah aku ni ramai foreigner. Kalau pak arab je aku boleh terima lagi, tapi kalau 'gagak', aku memang seriau siket. Pak arab sejuk siket tengok kan sesambil boleh cuci mata. Ehh?? Lalala~ Kalau 'gagak', nak pandang pun tak lalu lagi-lagi kalau pakai terdedah sana sini. Haaa sama je laki ke pompuan. Kalau parking luar tu agak menakutkan la sebab kena terserempak dengan foreigner 'gagak'.

Semalam, aku kena warning letter kekonon nye sebab aku parking tempat haram jap. Alaaaa nak parking tempat kitorang jauh tu nak naik. Tingkat 4! Berpusing-pusing la kau naik bangunan tu pergi tempat parking yang dorang sediakan. Grrrr! Dah masa tu aku pun nak naik atas kejap je. Bukan nak tinggalkan kereta sehari suntuk. Sebaek aku pasang lampu hazard. Kalau tak pasang, turun-turun mesti dah kena clamp! Dah satu hal kalau taknak bayar, kena la bergado dengan pak guard! Setakat ni kalau daddy Naila bergado dengan pak guard, lepas la. Tapi kalau aku bergado??? Menangis la kot aku. Hahahaha~

Jadi jadi jadi, nak hidup bekeluarga takyah la beli apartment. Leceh! Semua leceh. Parking, nak menapak lagi, kalau beli barang dapur penat giler nak angkut barang ke lift. Dari lift menapak pulak ke rumah. Kalau kitorang sewa, memang dah lama kitorang cabut! 

8 comments:

  1. takpe, at least dh ada umah sendiri..

    ReplyDelete
  2. tak pasal dapat surat cinta. kadang2 ada bagus nya guard strict ni, cuma bab 'gagak' tu tak berkenan. takut jugak

    ReplyDelete
  3. inilah asam garamnya da dok apartment kan...

    ReplyDelete
  4. takutnye gagak..hoho

    bestnye dh ade rumah sendiri..

    ReplyDelete
  5. 2 yg leceh dok apartment kan....huh..

    ReplyDelete
  6. mmg pon....penat woo..kalau lift rosak lagielah..tapie skg nie dah dapat rumah atas tanah..tapie bukan rumah beli..rumah gomen ;)

    ReplyDelete
  7. lin tgl apartment gak. sofar klu park tempat orang tak pernah kena clamp lg... guard akan ckp face to face. dia sanggup tunggu sampai kita muncul. uhhuuh

    ReplyDelete
  8. leceh la kan..apapun ok la apartment sendiri. umah atas tanah terus la best kan :) umah erna pun tinggi atas langit jugakkkk

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates