Meh klik kejap~

Thursday, January 10, 2013

Annaila : Demam 2013~

Eh eh. First entry dalam tahun 2013. Orang lain dah berentry-entry, kau baru buat entry pertama.

Ok dah, nak citer Annaila demam. Hari ni dah masuk hari ke-4. Doktor cakap kalau lebih 3 hari demam kena pergi klinik balik nak amek darah. Hohhhh! Amek darah ni yang aku tak berkenan. Cukuplah masa Annaila kene kuning dulu dorang dok cucuk-cucuk tangan Annaila sampai berbekas. 

Aku agak Annaila demam sebab nak tumbuh gigi. Masa hari pertama demam tu, aku amek kat pengasuh, Annaila buat mulut itik tu. Time tu dah terfikir budak ni nak tumbuh gigi kot. Pastu sampai rumah tetibe dengar Annaila laga gigi. LAGA GIGI! Maknenye mestilah dah ada gigi atas jugakkan tu sebab boleh berbunyi. Terus aku check! Yepppiiiii! Memang sebatang gigi kat atas dah muncul. So sekarang Annaila ada 3 batang gigi. Fuhhhh!

Ingat nak tumbuh gigi sehari je demam sebab masa gigi bawah naik tu demam macam memain je. Takde lah lame sangat sampai 4 hari. Huhuhu. Ni suhu dia kejap naik kejap turun dah macam bursa saham pulak kan. Tapi demam-demam pun ada hati nak bergelak ketawa, main-main. Cuma tak melasak sangat lah. Tak larat kot. Haih rasa nak terbang lelaju nengok apa Annaila buat sekarang. Huhuhu~

gigi atas dah muncul seketul!\
2 malam tdo berkepit dengan mama. Cian dia~
lena benor tdo. selalu kitorang banun, dia pun bangun. Demam ni, kene panggil pun susah nak bukak mata...
Celik mata, nampak mama terus senyummm! Muaaaahhh la Naila~
Hye! Ni la rupe rambut kte baru pas bangun tdo. Kihkih~
Hari ke3 demam, mama bawak  klinik. Diam je dalam kereta. :p

11 comments:

  1. xbyk meragam time demam xpe...huh..demam tumbuh gigi ek...get well soon Annaila...:)

    ReplyDelete
  2. musim kot bebudak demam..tapi tau punca oke gak.si razin demam ntah psl ape, tau gigi memang tak nampak bayang pon.

    ReplyDelete
  3. iman pun demam lama. mula, erna x berani nak bawak pi jumpa doktor kali ke-2. sebabnya memang doktor cakap kalau demam lama sikit bawak lagi dan nak check darah. lepas berperang pedang silat bagai dengan suami, kami bawak iman ambil darah dan bila result keluar..platlet darah iman ok. cuma ada jangkitan sikit dan sel darah putih tinggi sikit. so doktor bagi antibiotik yang kena habiskan. kesian iman..nak tumbuh gigi bawah pun ye jugak..

    semoga naila cepat sembuh dan baik-baik sahaja.

    ReplyDelete
  4. annaila..semoga annaila chumel cepat sembuh yer!!! =)

    ReplyDelete
  5. aqil pun baru baik demam..sbb tonsil

    cepat sembuh ye annaila

    ReplyDelete
  6. haziq pnh skali kena ambik drh sbb dmm lbh dr 3 hr.

    Entry ni, http://mypage-ieda.blogspot.com/2012/05/haziq-demam-blood-test.html

    Semoga annaila cepat sembuh ye. annaila kuat, nanti baik la demam tu ;)

    ReplyDelete
  7. qaleef ritu demam panas nak tumbuh gigi [ni dah tumbuh 2 batang..yaeeeyy] hari ke-6 baru dokter amik darah...paling dasat..dokter tak jumpe urat..jadi kene cucuk tangan kanan..tak jumpe...cucuk pulak tangan kiri..tak jumpe..kaki kanan dan kiri pon sama..sudah nyer kat lengan..5 kali cucuk...!!!! bayangkan perasaan kite tengok die melalak2..dan itu lah pertama kali qaleef melalak yang paling kuat aty pernah dengar...
    neway..cepat sembuh yer naila...eerr wa..setiap kali nak tumbuh gigi budak akan demam ker..?? kalau macam tu..pitam.....

    ReplyDelete
  8. Jgn isau yer kak, harap semuanya ok... Cpat sembuh yer annaila :)

    ReplyDelete
  9. Skrg mmg musim dmmla wawa~

    Semoga Annaila cepat sembuh yer syg~Bestnya annaila nk tdo berpolok2 ngn mamamya,yaya xsuka lau wat cmtu~
    Mama dia teringin nak ase ank tdo berkepit ngn mama..Nti da bsr mmg xknla~huhu

    ReplyDelete
  10. baby sy skrg masuk 11 bln.. 6 btg gigi dah kua.. gusi lain mcm bengkak je mungkin ada lagi yg belum kuar.. hari ni dh masok hati ke 6 dia demam.. doktor tu ckp.jgn bimbanh. dmm nak tumbuh gigi jek. tp suhu dia ni skjp utun skjp naik. sampai 38.5 binbangnyaaaaa. Skrg tak tau nak buat apa slain lap badan dia. ubat pun da kasi masih x trun gak. uwaa.. caner ni???¤

    ReplyDelete