Thursday, May 10, 2012

Annaila 40 hari~

Annaila da 40 hari baru lah terpublish ini entry...lame sgt tersimpan dlm draft...hahaha...dasar pemalas~!ok2 ni cter Annaila sejak lahir smpai la skang...

seminggu mse aku pantang, Annaila tk byk ragam...menanges sbb nk susu je...tp aku la plak asek meragam sbb nak nyusukan Annaila...bile Annaila nganga mulut je, aku pun mule lah muke tak rela...time tu nipple aku luke teruk...smpai berdarah2...wuwuwu...sakit sgt time tu...*oh petua nipple luka, sapu ngn susu kte sndiri kat tmpat luka tu...2 - 3 jam pastu, InsyaAllah kering...* tp bile Annaila isap, luke balik...hihi...luka berlarutan smpai 2 mnggu kot...smpai aku pandai nyusukan Annaila dan Annaila pndai mengisap...hihi...mama baru biaselah...pgg ank sndiri pun terkial2....:p

hari ke-7, Annaila kne potong rambut dah...tak cukur abes pun...huhu...muke terus berubah habes n aku nengok da mcm boboy boi~!hahaha...
muke pasrah Annaila + mama tak rela~

hari ke-8 tali pusat da tanggal...start dgn tali pusat tanggal la Annaila da pndai meragam n ajak main wktu mlm...mse ni mmg aku tk ckup tdo...sebaek da kuat cket time ni...mase ni mmg mata panda je lah kan...haih~

dlm minggu ke-3, Annaila da start pandai tdo malam...kire bangun dlm 3 kali stp 3-4 jam utk menyusu...pastu mmg tdo balik...suke aku....dapat la aku tdo senyenyak2 alam...weheeee~!

masuk sebulan,  da pandai usha2 aku bile nyusu kan die...tp bile aku tegur n pnggil name die terus pandang tempat lain...eleh~!jual mahal letteww....mcm mama kan...hihi...:p Annaila da pandai sembang2 gak...tp ikut mood die...kdg keluar bunyik, kdg mulut je bergerak tp tkde bunyi...haih~!yg aku ni excited lbey nk dgr die sembang ngn aku...tp mak aku ckp nti tak terlayan da bile die da byk bunyi...
Annaila genap sebulan~weeee~!!

pot pet pot pet....

lg satu die da pandai senyum...tp die senyum kat aku bile aku sembang2 ngn mak aku...bile aku sembang2 ngn die, die pandang je aku dgn penuh kerutan di dahi...ok mama tau la suara mama tk merdu cam dato ct, tp tk perlu kot nak kerut dahi cenggitu...
suara mama cam katun la...haip~!

dolu2 kan mase pregnant, ade mnde yg aku takmo sgt ade dlm list...tp bile da bersalin, aku rase mnde tu la byk membantu aku...sbnr klu sbr dlm sebulan dua, ok je...tp sbb aku ni bukan jenis penyabar, terpakse la beli jgk...wuwuwu~

Puting
aku ajar die isap puting...sbb sblm tdo die asek melalak je n nk begayut...tp bukan nk isap sgt pun...isap cket, lepas...pastu melalak mcm ke hape...tp mulut nganga lagi nk nyonyot...haih~anak2...aku ni bukanlah seorg yg penyabar, ari tu gak mntak en donut cari puting n aku sumbat kat mulut die..memule die tolak sbb rase tk best kot...hahaha...dlm sehari dua baru la pndai isap...teruk mama annaila ni kan...hiks~!seminggu pastu pandai mengisap jari plk...eh sbnr bukan jari pun tp penumbuk die...hahaha..tkpelah, nti pandai la tu cari jari...ingat lg memule die nk isap penumbuk die tu pun bukan main susah...berape kali try smbil menjerit2, baru la dapat isap penumbuk die tu...tp ok gak sbb die lg suke penumbuk die dr puting tu...so mse die start melalak tu sumbat puting, pastu nti die cari penumbuk die utk digantikan dgn puting tu...good girl~!heeee....
nyot..nyot...

Buaian
Annaila ni klu mule2 nk tdo susah sgt...merengek mcm aku tk bg susu lgsg...kdg kesian gak tgk sbb mata da mengantok tp cbok la duk tahan2 mata tu...haih~!geram aku...memule aku tkde terfikir lgsg nk beli buaian tu...tp bile en donut ngadu kat mak die, so MIL aku pun ckp kne ade buaian...disokong plak dgn kate2 mak aku yg Annaila nk tdo berbuai...ala klu aku tahan, boley je tkyah buai kan...tp sbb aku ni lalang n pk mane yg senang utk aku n en donut, ktorg pun belilah buaian...memule aku sumbat Annaila dlm buaian die menanges, nmpak cam gayat...tp tk sampai seminit terus senyap, terus gak terlelap...heh~senang keje aku...hihi...so skang klu die duk melalak, enjut je buaian tu, senyap la die...tp susah la sbb kne hangkut buaian ni ke hulur hilir...sebaek la comey je buaian nye...

wah..bukan main seronok anda bercanda dlm tu ye...
*
*
*
*
eksklusif....muke Annaila sdg 'membuang'...hahaha...:p




6 comments:

  1. comelnye dia.....geram plak tgk..:D

    ReplyDelete
  2. penah jugak bg puting kat dhia dulu mase die dalam pantang dulu (3 tahun lepas)..tp die tak mo..
    buaian plak, kat umah mak memang ade tp memang tak mo pakai buai sebab org taska dah ingatkan jgn ajar anak pakai buai sebab kat taska tak de buai..susah plak dieorg nanti..

    ReplyDelete
  3. budak skrg mmg nk buai kan.kalau x xmau nk tido

    ReplyDelete
  4. mcm2 ragam ek annaila ni.. comey je dh pndai buat perangai :)

    ReplyDelete
  5. mummy aeen: maceh ^^

    mama dhia: heee..sebaek la tk anta naila g taska...mak yg jage nti...rasenye tkde ape la kot...tp mmg sgt leceh nk bawak buaian ke hulur hilir...wuwuwu...~

    cikpuan: tau tkpe...dpt buai, terus lena...haish~!

    ReplyDelete
  6. comell.. nama dia pun secomel tuan nyer :)

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates