Tuesday, May 28, 2013

DD : Second Anniversary DonutDolly~

28 May 2013, pukul......errrrrr, mungkin dalam pukul 9 malam. Genap 2 tahun kami jadi pasangan suami-isteri. Acecece. Dah jadi bini orang dah. Eh, dan dah jadi mak orang dah. Ngeh!

Tetiba nak cerita cemana kenal daddy Naila ni.

Pertemuan pertama kami di KEDAI MJ, BANGI (Alat tulis & Fotostat). Masa tu aku student, dan saja-saja buat kerja part time. Biasa lah, budak tengah membesar sebok nak kerja cari duit. Senang nak shopping katanye. Bhahaha.

Masa tu daddy Naila ni teman adik dia nak fotostat buku sekolah kot. Selalu dia tunggu dalam kereta je, tapi sebab nampak kawan lama (abang aku), dia pun masuk la sekali nak bertegur sapa kan. Aku pulak time tu keluar jap. Tapi ingat lah masa dia masuk kedai tu, aku follow belakang dia. Aku cakap dalam hati, 'Gila slow mamat ni jalan. Grrrrrr!' 

Pastu masa aku masuk kaunter bayaran tu, tetiba daddy Naila nampak aku. Gatal okey. Terus cakap dengan abang aku, "Eh, taknak kenalkan aku dengan dia ke?" Abang aku blur-blur terus la perkenalkan aku, "Ni Najwa", dan ayat pertama daddy Naila cakap dengan aku, "HI NAJWA". Aku senyum je lah. Dalam hati, eh hensem gak mamat ni. Muahahaha. Nampak tak unsur kegatalan ada kat situ. Masa aku jumpa dengan daddy Naila, aku SELEKEH okey! Dengan berpeluh, no mekap, tudung senget-senget. Baju pulak stok T-SHIRT je. Kata kerja, student pulak tu. Mana reti melawa lagi. Miahahaha.

Pastu minggu depannya hari Ahad, pepagi dia datang beli cokelat RM0.60 dua ketul. Kitorang tak bersembang. Dia bayar duit, aku cakap 'terima kasih'. Dah tu je.

Masuk minggu ke-2, dia datang lagi beli cekelat yang sama 2 ketul. Dan kitorang masih tak bersembang. Dan aku ingat lagi, time dia datang mesti aku peluh-peluh. BENCI! Eh keje kedai fotostat memang panas okey! Kerja dengan mesin cenggitu lah.

Masuk minggu ke-3, dia datang lagi beli cekelat. Tapi ada perbualan la. Dia tanye, '"novel ayat-ayat cinta takde ke?", aku pun tolong lah cari. Dalam hati dah kate, 'eleh nak beli untuk awek la tu.' Masa ni sentap siket la sampai cakap dalam hati, 'takpelah, orang ensem memang ada gelpren.' Kihkihkih. Tapi sebenarnya Daddy Naila saje nak bertegur sapa dengan aku dan dia dah baca pun novel tu. Errrr ye, daddy Naila pembaca novel. Sekian.

Masuk minggu ke-4, dia datang lagi tapi tak beli cekelat, dia bawak buku adik dia untuk di fotostat dan masa tu lah dia tergedik-gedik cakap,

Daddy N : "Ada boipren?"

Mama N : "Takde"
(dalam hati dah berbunga-bunga....hoiii...mamat ensem macam ngorat aku seyh!)

Daddy N : "Nak no tepon boleh? Friendster sekali ye."

Mama N : "Boleh!"
(selalu kalau laki mintak no tepon aku bagi no tepon bapak aku. Bhahaha. Tapi kali ni gatal siket. Okey mungkin bukan gatal, tapi dah JODOH. Kakakaka. :p )

Dan start dari bertukar no tepon la kami selalu bermesej-mesej, bercalling-calling, dan errrrr dalam sebulan camtu baru la jumpa. Tempat pertama kami makan sama-sama kat Shah Alam kot. Kedai mamak. Giler tak romantik. Hahahaha. Eh kata nak kawan je kan, daddy Naila ni kedek siket sebelum aku jadi gelpren dia. Takde makne nak dapat makan best-best. Takut aku tipu dia kot? Pastu tak habis-habis keluarkan ayat, "GIVE n TAKE". Benci! Dah la aku student time tu. Mesti nak dera aku suruh belanja air jugak. Tapi bila dah jadi gelpren, baru dia belanja suma makan minum hadiah. Suma la dapat. Mihmihmih. :D

Masa bercinta, bertunang. Kitorang sangat kuat bergado okey! Benda kecik pun boleh jadi besar. Dah dia anak SULUNG, aku pun anak SULUNG. Haaaa SULUNG-SULUNG, pepaham je lah kan.

Gado-gado-gado, sampai satu tahap, dua tiga bulan sebelum nikah, ada gak la niat aku nak putus tunang. Siap dah cakap dengan mak aku dah. Pastu kena bebel. Sobbss! Pastu ku teruskan je lah hubungan yang 'hambar' tu. Bila dah nikah, baru la muka berseri-seri. Bahagia habis la konon?


Eh memey bahagia pun. Sampai sekarang! Lagi-lagi dah ada Annaila. Lagi terasa di sayangi lebih siket. Hahahaha. Kalau tak asek nak bercekau je. Durhaka ye kau!


Kepada daddy Naila, Happy 2nd Anniversary! Semoga hubungan kita makin lama makin comel, makin rapat, makin sebulu, dan makin-makin-makin best! :D


Sayang awak sesangat!
muka selebet mama mase dulu-dulu.

awal-awal percintaan kononnye.

pre-wedd katanye.

akad nikah^^

eh gambar tak bape nak cantik. takpelah. ni namanye sekadar melepaskan batuk di tangga. eh?! :p


24 comments:

  1. happy anniversary. hehe senyum plak i baca husband u beli ceklat 2 ketul. motif? haha dah jodoh kan alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  2. hehehe..sengih2 baca kisah cinta ni tau..comey!

    ReplyDelete
  3. happy 2nd anniversary mam annaila....

    ReplyDelete
  4. dua-dua anak sulong.same to me. hamek, bercekau jela sblm kawen kan.:)

    ReplyDelete
  5. ihihih sweet je... happy anniversary...

    ReplyDelete
  6. Hahah. Kelakar cite wawa. Asyik nk bercekau je

    ReplyDelete
  7. Suka ayat ni.."Okey mungkin bukan gatal, tapi dah JODOH." AYAT SELAMAT namanya..hahaha

    ReplyDelete
  8. oh kite pnye mggu depan.. suami ingat tak gamaknye.. hoho..

    ReplyDelete
  9. hahaha..coklat 2 ketol ek...kihkihkih...lwk la dady naila...anis lg lak..tempat pes jumpa bertentang mata kt ktm bangi!lg xlomantik kau!huhu

    ReplyDelete
  10. happy anniversary.. semoga kekal bahagia hingga ke syurga..

    ReplyDelete
  11. teringat zaman friendster jugak now ada fb x...hehehe happy annivesary...second baby pulak..

    ReplyDelete
  12. wahhhhhhhhhhhh!! SEMoGA MAKIN bhagiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  13. kata anak sulung..cmne plak tetibe ada abang ni...first cite tu....xpaham la...jgn marah..tanya je...

    ReplyDelete
  14. Selamat ulangtahun perkahwinan wawa....semoga ikatan perkahwinan nie berkekalan hingga ke syurga jannah k...

    ReplyDelete
  15. gitu cite nye yer.. btw, mama papa afiq pn kesulungan memasing.. panas jgak lah! panas2 pn nk masuk 2 anak daaa.. :D

    ReplyDelete
  16. wewiittt! ehhh pre-weds photoshoot kt pullman eh?? sama siot! kita dulu pn salh satu tpt berposing pre weds kt situ..slh satu kaoo artis sgt kan nk shooting byk2 tpt..muahahaha~

    happy anniversary to both of u..semoga kasih syg dlm famili trus mekar till jannah..amin~ ^_^

    ReplyDelete
  17. perggghhhh macam novel!!!
    untungla....org kata lelaki baca novel romantik!!! hihi

    happy anniversary, semoga berkekalan hendaknya....

    ReplyDelete
  18. Happy anniversary dear....lucu cerita hehhe

    ReplyDelete
  19. hahha..comel jerk.
    happy anivesari :))

    ReplyDelete
  20. hehe.. lawak la tang slalu bg number fon bapak tu..
    next entry citer pasal budak lelaki yg kantoi tepon bapak pulak ye.. reader request ni.. hehe

    www.seize100percent.wordpress.com

    ReplyDelete
  21. ala sweetnyer..direct tanya ade boifren gitu..hahah :P hepi anniversary :)

    ReplyDelete
  22. perghhhh..sweet betul perkenalannye...happy anniversary ye..moga berbahagia selalu hingga syurga..aminnn..

    ReplyDelete
  23. happy annyversary wawa.heee.moga kekal ke akhir hayat =)

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates