Monday, February 10, 2014

Annaila : Nak gadget? Heh!

Ini cerita weekend Annaila.
 
Die sekarang tetibe je jadi gila ipad! Dulu takde pun. Pfffttt! Macam bangun pagi tadi, dia ternampak aku pegang henpon. Terus dia bangun dengan sangat cergas turun katil cari ipad bawah katil. Errr aku selalu sorokkan ipad bawah katil. Tak sangka pulak die dah tau tempat persembunyian tu. Hahaha.
 
So weekend hari tu, tengah aku caj ipad tetibe dia cabut dan main. Aku macam biasa ah mana nak bagi sangat dia main gadget-gadget bagai ni, becekau ah dengan Naila sebab aku akan sorokkan ipad tu dari Naila. Tapi aku tahu sampai masa Naila akan mintak jugak benda tu kat kitorang sebab zaman sekarang macam semua orang wajib ada gadget bagai tu. Tak kire la dah tua atau pun baby. Pffftttt. Tunggu lah dah besar nanti ye. Besar mana aku taktau tapi sampai mulut aku cakap, 'Daddy belikan lah Naila gadget' 
 
Weekend tu jugak, henpon aku tetiba hilang. Jenuh aku cari. Rasa letak atas meja tapi tak jumpa. Last-last aku tanya Naila, 'Naila mana phone mama?'. Naila cakap jap-jap sambil lari ke depan bukak beg dia, keluarkan henpon. Gulp! Siap dah masukkan dalam beg! Patut lah duk salam-salam aku pastu babai-babai aku. Nasib pendek lagi. Tak sampai nak bukak pintu. Kalau dah reti bukak pintu, ntah ke mana die bejalan sorang-sorang dengan henpon mama dia. :p
 
Berebut ipad dengan mama. Naila kalah.
 
Okey kite pujuk dia amek gambo. Dah berenti nangis.

Dah start senyum-senyum.

Mood dah kembali okey!
 
Okey Naila main Naila punya mainan. Ipad belum boleh lagi.






 

15 comments:

  1. sweet n comel muka naila....heehe..berebut ipad yeh....:)

    ReplyDelete
  2. naila..comeynye awak ni..ade lesung pipit kecik

    ReplyDelete
  3. comelnya dia senyum...geram tengok

    ReplyDelete
  4. buat muncung macam mama sebijik sama muka

    ReplyDelete
  5. Cantik nye naila dh rambut panjang..ngan dimple comelnya..cite je even tgh nangis pon..;)

    ReplyDelete
  6. bagus lah naila ni.. mama pujuk amek gambo je pun dah ok..

    ReplyDelete
  7. naila men game apa kat ipad mama? sugar crush ke?

    ReplyDelete
  8. Ee bijak nya ! Tu ka sis bdk skrg mmg hidup dgn gajet. Syahir pon salu intai2 fon ibu dia ni,

    ReplyDelete
  9. hahah!aku membayangkan perangai nai sama macam ko wa...kekekee

    ReplyDelete
  10. haha adoiii takleh tahan aunty gelak tau die dah masuk kan hp mama die dalam beg..mesti sok nak bawak umah BS bagi kawan2 tengok..HAHAHAHAHA

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates