Meh klik kejap~

Wednesday, June 12, 2013

Annaila : Saya dah besar~

Rindu nak tulis pasal Annaila tapi malas!

Kali ni nak share perangai Annaila yang kekononnye "saya dah besar" macam iklan .........Iklan ape ntah, lupa.

Annaila sekarang kalau nak makan, nak minum tak nak bersuap. Jadi sekarang kena sediakan pinggan dan sudu untuk dia. Haaa. Makan la kau nak. Tapi aku tak letak la makanan bebanyak dalam pinggan dia, gila kau penat nak ngemas nanti. Kalau nasi tu aku bagi la dalam separuh sudu. Jadi lah dia nak buat main siket, makan siket. Budak tu setakat pegang sudu tak boleh pun nak kauk apa-apa. Last-last guna jari kecik dia tu amek nasi masuk mulut. Tu pun mampu amek sebutir nasi je. Hahahaha. Air pun macam tu. Nak minum guna cawan. Apa kelas kan minum pakai botol. "Saya dah besar." Air pun tak letak banyak dalam cawan. Cukup untuk die teguk sekali. Kalau dah abes, mama dia ni la duk tambah air dalam cawan.

Makin besar, makin banyak perangai baru. Tak sabar nak tengok pasni apa lagi perangai baru yang dia buat.
 
Rindu budak kecik tu!
 

11 comments:

  1. saya ok..saya dah besar....(selalu gak ckp dengan Nia mcm tu...mcm iklan calciyum..)

    ReplyDelete
  2. Minum dalam cawan camtu la, tangan main celup2, pastu lap2 kat baju, pastu minum. Pastu air tumpah. Yeay! Tepuk tangan.. seronok! Sigh* Hahaha..

    ReplyDelete
  3. Cerdik sebenarnya ni Wawa.
    Suka berdikari - rasa puas kalau suap sendiri agaknya.

    ReplyDelete
  4. nak makan n minum sendiri yer naila...hehehe..samalah ngan hannani..dah xnak mama suap..sedihhhhh

    ReplyDelete
  5. dah besar la mama...huhuhu ni kalau sama makan ngan Fayel habis la...pitam..

    ReplyDelete
  6. good girl naila...dah pandai nak makan sndri yeh..xnk mama suap...:)

    ReplyDelete
  7. sama je peel ngan si airis....

    nak suap sendiri...

    annaila ok jugak minum air dalam cawan tu...

    kalau airis buat simbah merata2 ada la...bukan diminumnya...hehe

    ReplyDelete
  8. Ho ho ho
    cawan milo ok.. gagah angkat cwn eh naila..

    ReplyDelete