Meh klik kejap~

Thursday, June 13, 2013

Annaila : Rambut lurus-ikal-kerinting?

Pasal rambut pun nak cerita. Eh harus. Kalau boleh semua benda pasal Naila aku nak cerita. Macam aku sorang je ada anak, orang lain takde anak. Muahahaha~

Dulu kan masa Annaila lahir, ramai orang cakap muka Naila macam Daddy, rambut je ikut mama, lurus. Bila bawak Naila keluar, kalau ada orang tanya aku, 'anak siapa?'. Mesti aku sentap jap. Sobbss!

Sekarang bila budak tu dah meningkat remaja, eh remaja? Tetiba je rambut Annaila bergulung ikut Daddy. Apakah? Nak kata aku malas sikat rambut Naila, memang tak la kan. Lepas mandi je memang aku sikat rambut Naila siap belah tepi lagi. 

Pastu aku tengok rambut dia taknak panjang-panjang. Tengok anak orang lain dah boleh buat tocang yang comel tu. Annaila? Sebab rambut tak berapa nak cantik, mama nye pakaikan cekak je. Cekak orang besar tu. Sepit-sepit macam gonjeng pulak anak aku tu.

Minggu lepas kot, aku mandikan Naila, tetiba baru perasan rambut dia dah agak panjang. Yela bila rambut kena air baru la rambut tu jadi lurus kan. Cer kalau kering, bergulung lah balik. Errr kenapa ntah sebelum ni tak perasan. Mungkin asek menjerit dengan Naila je sampai takde masa nak telek rambut dia. Hahahaha. 

Rambut Naila nampak lebih bergulung bila dia baru bangun tido. Eh okey la kan. Aku dulu ke-kecik bangun tido rambut pacak. Pacak dengan bergulung, bergulung lagi comel kan. Okey aku rasa Annaila punya rambut bergulung ikal mayang. Tapi taktau la pulak, kot dah besar siket lagi tetiba pulak jadi kerinting. Woahh! Tak dapat bayangkan muka Naila dengan rambut kerinting. Hahahaha!




16 comments:

  1. rambut naila cantik
    sesuai ngan muke naila
    tue yg makin nmpk comel

    ReplyDelete
  2. cantik.. nanti lame2 panjang la... kt mane eh beli sandal naila tu?

    ReplyDelete
  3. cantik dress rainbow annaila, secantik tuannye..ngan mak nye skali :)

    ReplyDelete
  4. gambar bawah belah kiri tu comel. dengan baju rainbow tu...ishhhh

    ReplyDelete
  5. eh gambar yg last kiri tu cute giler!

    ReplyDelete
  6. cute la naila...rambut cantek....dah panjang nanti..lg cantekk..sweet je...:)

    ReplyDelete
  7. Tapi bebudak kalau kerinting comel apa, bebudak la.. kalau dah tua, rebonding kan ada :p

    Okay la dari takde rambut macam Ayra tu. Hahahahah.. Woi apa ni kutuk anak sendiri -__-' muahaha.. kbai.

    ReplyDelete
  8. rambut princess pon dh nmpk cm curly curly sket.huaaaaaaaaaaaaaaa,xnk.nk dye rambut lurus.,

    ReplyDelete
  9. naila rambut kinting ke lurus ke ttp comel

    ReplyDelete
  10. Kire lebat hitam rmbut naila..qaleef..nan hado...!! Huhu..tp naila even rmbut pendek muke still nmpak gurlish...:-)

    ReplyDelete
  11. geram aku lah ngn budak nih... dhia rmbut blkg pun bgulung jugak.. klu time rmbut tebal.. nmpk sgt gulung2 celah telinge tu.. :) baut mse skrg dh potong rmbut.. 2kali.. tapi depan je la.. yg blkg xpnjg2 pun.. sbb bgulung keatas blk.. :)

    baju pelangi cantek lah.. beli kat mne??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baju beli kat langkawi...haha...kekonon bju tdo naila di siang hari...baru sexy lady...:p

      Delete
  12. Lebat rambut naila..rambut sakina jarang2..kehkeh..

    ReplyDelete
  13. rambut naila cantik...lebat dn hitam...

    ReplyDelete