Monday, April 14, 2014

3rd Pregnancy : 19 minggu

Sunyi sepi, lama-lama orang malas nak jenguk blog ni. Lama-lama orang pun tak kenal dah empunye blog ni. Hihihi. Kadang ade gak perasaan nak tutup terus je blog, sebab kemalasan berganda nak menaip, nak berblogwalking. Ampun ye kengkawan lama tak menjengah, tak mengkomen. Eh tapi kadang-kadang ade je baca-baca blog korang, tapi malas nak menaip komen. Mihmihmih.

Dah nak update siket pasal kandungan aku. Sekarang dah masuk 19 minggu. Fuh! Perut masih comel lagi. Kadang orang perasan aku mengandung, kadang orang cakap aku dah gemok. Dah nak masuk anak dua ni, bila orang cakap gemok, macam tak heran sangat dah. Lantak la, aku dah jadi mak orang, standard la badan mak-mak. Ekekeke.
Pergerakan baby. Aku dah rasa masa masuk 17 minggu hari tu. Hehehe. Comel sangat! Naila dulu aku start rasa masa 20 minggu ke atas. Itu pun Naila bagi sepakan padu bertalu-talu. Yang kali ni, pergerakan dia lembut je. Bila lembut lemah gemalai mula aku rasa macam geli-geli. Oooo kecik-kecik dah pandai nak main geletek-geletek ye. Selalu dapat rasa die bergerak waktu malam. Time-time aku dah baring atas katil, baru lah adik baby gerak sana gerak sini. Daddy pun dah dapat rasa baby gerak. Terus excited ala-ala first time nak jadi daddy.  
Beza pregnant Naila dengan kali ni, aku cepat penat. Kalau boleh weekend aku nak melepek je kat rumah. Kalau keluar pergi mall, jalan dari tempat parking nak masuk ke pintu mall, penat dia dah macam aku round 10 kali mall. Pffftttt. Pastu mula lah takde mood nak berjalan. Mula lah siket-siket ‘PFFTTTT’ ‘PFFTTT’, mengeluh penat! Tu belum lagi kalau kena kemas rumah. Abes satu badan sakit-sakit. Nak berjalan pun terhencut-hencut macam pergi merentas desa je. Ye okey paham, mungkin umur pun dah makin meningkat.
Dah ada perbezaan, mesti nak ada persamaan pulak kan. Kehkehkeh.
Persamaan prengnant sebelum dengan sekarang ni, kuat makan. Haaa tu tak boleh nak buat ape ah. Keje asek nak melantak je. Dari hari tu duk kata nak puasa, sampai opis menggagau cari makanan. Baru makan nasi setengah jam, terus cari makan lagi. Lapo! Lapo! Kang tak makan mula lah pening-pening la. Muntah-muntah la. Euuww mengada sangat kau kan!
Eh tetiba terpanjang pulak kan entry ni.
Klah, bai! Ada masa aku taip lagi.

11 comments:

  1. ko mmg hantu makankan :p
    lalallaalaaa
    take care bebeh!

    ReplyDelete
  2. ooo yeah!! oo yeahh!! tak lama lagi adikbaby nak keluar dah.. yeahhh

    ReplyDelete
  3. ngade sgt ni.
    jalan sikit pon dah pfftttt pfffttttt pffttttt
    nak kena suh hakiem sewa wheelchair pasni.
    kihkihkih :)

    ReplyDelete
  4. wa, take care. kita ni nama sama tp pregnancy kita tak sama pun..
    ko hembus la sikit kat aku wa... huhuhu.

    Take care beb!

    ReplyDelete
  5. Bestnya kalau lalu mkan tau sis
    Akk pregnant pyh mkn..huhu

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum. wahh bestnya. jaga diri baik2 tau. sheila masukkan awak dalam bloglist preggymom 2014. hehee boleh selalu tengok apa cerita update. hehee ~~~

    ReplyDelete
  7. Rindu sgt kt wa..prgnt lg ye..same la ekin pun bru 18week ni..hehe

    ReplyDelete
  8. baru tau wawa peknen, nampak sangat daku dah lama x jenguk sini. amponnn hehe.. congrats & take care!^^

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates